עוף טוב מתמזגת עם צמח תערובות – לחברה שתגלגל יותר ממיליארד שקל בשנה

עובדים במפעל עוף טוב בבית שאן
(גיל נחושתן)

החברות האחיות ממשקי עמק הירדן חתמו על הסכם במסגרתו יועברו כלל מניות עוף טוב, בעלת מחזור של יותר מ-700 מיליון שקל, לבעלות צמח תערובות, שלה מחזור של מעל 500 מיליון שקל. לבעלי מניות עוף טוב יוקצו זכויות בצמח תערובות; העסקה מחייבת את אישור רשות התחרות.

עוף טוב, יצרנית ומשווקת עופות ומוצרי עוף בבעלות משקי עמק הירדן ועמק המעיינות, מתמזגת עם החברה האחות צמח תערובות, יצרנית תערובות מזון לעופות ובעלי חיים.
החברות חתמו על הסכם מיזוג שיביא ליצירת אינטגרציה חקלאית שתגלגל כ-1.2 מיליארד שקל בשנה.
 
במסגרת העסקה שנחתמה, יועברו כלל מניות עוף טוב לבעלות צמח תערובות ולבעלי מניות עוף טוב יוקצו זכויות בצמח תערובות. רמי אייזיק הוא מנכ"ל עוף טוב ועומר לביא הוא מנכ"ל צמח תערובות. טרם נקבע מי יעמוד בראש החברה הממוזגת. מחזור ההכנסות של צמח תערובות עומד על למעלה מ-500 מיליון שקל בשנה ושל עוף טוב מהיצרניות הגדולות בישראל של עוף טרי ומוצרי עוף, מעל 700 מיליון שקל בשנה. התאגיד המשותף יעסיק כ-1,400 עובדים.
 
עד כה, קנתה עוף טוב את תערובות המזון מצמח תערובות והמיזוג בין שתי החברות יביא לאינטגרציה חקלאית מלאה ויאפשר הרחבת הפעילות בשרשרת הערך לענפים נוספים כחברה גדולה בשוק המזון בישראל. העסקה מחייבת את אישור רשות התחרות, הניצבת לקראת מינוי ממונה חדש, תחת אווירה ציבורית שיש לנקוט בצעדים להגבלת כוחם של גופים השולטים בנתח משמעותי בתחום פעילותם בשוק המזון.